نشست ملی فعالان فرهنگی منتخب سما و موسسـه فرهنگی مهتدیـن (طرح هم اندیش) برگزار شد...

نشست ملی فعالان فرهنگی منتخب سما (طرح هم‌اندیش) با هدف تربیت نیروی انسانی برای تربیت نسل نوجوان و در راستای تعمیق باورهای دینی و مصون سازی آن ها دربرابر تهاجم فرهنگ بیگانه و تقویت هویت دینی و ملی دانش آموزان سما به مدت سه روز از تاریخ ۲۳ تیر ماه با همکاری موسسه فرهنگی و هنری مهتدین در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شـد...

صبح امروز نخستین روز از نشست ملی فعالان فرهنگی منتخب سما در مجتمع شهید باهنر با حضور نوید ادهم؛ دبیرکل هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی،  محمدعلی نادی؛ معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سیدوحید معتمدی؛ معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی،  حسن بنیانیان؛ مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی،  محمد ورهرام؛ عضو شورای راهبری، فیروزه جوانشیر مدیر تعالی تربیتی، سیدمحمدنیما صفا مدیر نظارت و راهبری فرهنگی و هنری،  سعید بخشی معاون آموزش و تربیت موسسه فرهنگی مهتدین،  مجید فرید معاون پژوهش موسسه فرهنگی مهتدین،  یاسر ناظم نیا عضو هیان مدیره موسسه فرهنگی مهتدین و رضا معرب مدیر عامل موسسه فرهنگی مهتدین و ۶۱ نفر از مدیران مدارس سما، مربیان پرورشی و طلاب طرح امین مدارس سما سراسر کشور برگزار شد.  

 

درابتدای این نشست احمد قیومی سرپرست فرمانداری تهران ضمن خوش آمد گویی به حضار گفت: دغدغه موسسه مهتدین تربیت نوجوانان و جوانان نظام جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج کشور می باشد. همکاری این موسسه با مجموعه مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق مبارکی است.

قیومی گفت: مدارس در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی نیازمند رویکرد جدید در امر آموزش است تا جوانان ما در مدرسه و خارج از آن بتوانند تکالیف چهارگانه خود را به انجام برسانند.

وی افزود: اگر نوجوانان ما نسبت به تکالیف چهارگانه شناخت کاملی پیدا کنند و آن را به مرحله اجرا برسانند شاهد نتایج خوبی در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدوحید معتمدی سخنران دیگر  نشست ملی فعالان فرهنگی منتخب سما بود.

وی ضمن تبریک به مناسب ماه ذی الحجه و روز مباهله گفت:شرکت کنندگان در این دوره تعدادی از مدیران مدارس سما، مربیان پرورشی و طلاب طرح امین  مدارس سما سراسر کشور هستند.

معتمدی با اشاره کوتاهی به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که می فرمایند: وظیفه تبلیغ وظیفه دوم حوزه نمی باشد، بلکه وظیفه اول واصلی حوزه است افزود: از دیدگاه رهبری کار تبلیغی دارای چهار ویژگی است، ویژگی اول شناخت مخاطب ویژگی دوم تبلیغ با سیستم تهاجمی ویژگی سوم روحیه جهادی مبلغین و ویژگی چهارم توجه خاص نسبت به جوانان و نوجوانان می باشد.

معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی در ادامه افزود: در تکمیل سیستم نظام تعلیم و تربیت جریانات تربیتی جهادی شکل گرفته است و یکی از این جریان های جهادی با تجربه سی ساله تشکیل موسسه مهتدین  با حمایت و همراهی دکتر نوید ادهم می باشد.

معتمدی هدف از برگزاری این دوره برای منتخبین فعالان تربیتی مدارس سما را با هدف تربیت نیروی انسانی برای تربیت نسل جوان در راستای تبدیل باورهای دینی و مصون سازی آن ها در برابر فرهنگ بیگانه و تقویت هویت دینی و ملی دانش آموزان دانست.